Hibrit ve Uzaktan Egitim

HIBRIT EGITIM VE UZAKTAN EGITIM ''A.G.E.

            Covid-19 salgini, yasamin her alaninda etkisini gösterirken okullarda da büyük bir dönüsümü baslatmis, dünyanin hemen hemen her yerinde egitim kurumlarini 21. Yüzyilin paradigmalari dogrultusunda yeni bir egitim tasarimina dogru harekete geçirmistir.  Içinde bulundugumuz durum egitimin çok kanalli bir yaklasim ile planlanmasini ve gerçeklestirilmesini zorunlu kilmaktadir. Bu kapsamda; Aksa Okullari, misyonu ve ilkeleri çerçevesinde, bilimsel yaklasimlardan ödün vermeksizin her türlü degisime ve zorlu sartlara uyarlanabilecek, esnek ve iletisime dayali bir yapiya imkan saglayan yaklasimlara öncelik vermistir. Bu öncelikler dogrultusunda, tüm akademik süreçlerin, üst düzey ögrenme deneyimlerini gerçeklestirmek amaci ile yüz yüze ve çevrim içi ögrenme araç ve stratejilerini bir arada kullanmak olarak tanimlanabilecek harmanlanmis ögrenme (blended learning) yaklasimi ile planlanmasi ve uygulanmasi stratejik planlarimizda yerini almistir.

 

                2019-2020 Akademik Yilinda pandemi nedeniyle 23 Mart 2020 tarihinde acil durum uzaktan egitim sürecine geçilerek akademik yil sonuna kadar uzaktan egitim modeli sürdürüldü. 13 Mart 2020 tarihinde okullarin kapatilmasini takiben Aksa Okullari olarak 23 Mart 2020 tarihinde, akademik süreçlerin dogal bir parçasi olarak kullanmakta oldugumuz dijital sistemler ve gelismis teknik altyapimiz ile uzaktan egitim sürecine hizli ve etkin bir geçis gerçeklestirdik. Bu geçis kapsaminda yillar içerisinde titizlikle yürüttügümüz analiz, planlama ve tasarim basamaklari ile tüm egitim ekosistemini dijital ortama tasiyarak uygulama sürecini saglikli bir sekilde hayata geçirmeyi basardik. Aksa Okullari olarak 120 okul gününü yüz yüze, 65 okul gününü ise 26.328 saat uzaktan egitimle sürdürerek, egitim programimizda yer alan kazanimlari ve konulari ögrencilerimizin büyük katilimi ile tüm seviyelerde tamamlamis olmanin gururunu yasadik.

           2020-2021 Akademik Yilinda müfredat ve uygulama süreçlerinde hizli bir uyarlamayi mümkün kilacak esnek bir yapi saglanmasi yaninda; saglik güvenligi ve yeni hijyen aliskanliklari konusundaki tedbir ve kontrollerin artirilmasi, ögrencilerin bir araya geldikleri tören ve benzeri toplu etkinliklerin yeniden tasarlanmasi, devamsizlik durumunda destek saglanmasi gibi pek çok konuda yeni pratikler hayata geçirildi. 

          Pandemi önlemleri çerçevesinde, 2020-2021 Akademik Yilinda egitimin nasil gerçeklesecegi ile ilgili Okula Dönüs planlarimiz üç farkli senaryo kapsaminda planlandi; Okullarin Açik Oldugu "Yeni Normal, Hibrit Egitim Modeli, Uzaktan Egitim Modeli.

          Aksa Okullari olarak tüm bu senaryolara yönelik alt yapi hazirlik çalismalarimiz tamamlanarak, ayni zamanda kampüs içinde ögrencilerimizin ve çalisanlarimizin saglik güvenligini en üst düzeyde saglayacak hijyen tedbirleri alindi. Web sayfamizin bu bölümünde 23 Mart 2020 tarihinden itibaren okulumuzdan yürütmekte oldugumuz uzaktan ve hibrit egitim modelleri ile ilgili detayli bilgilere ulasabilirsiniz.

                                                         AKSA OKULLARI UZAKTAN EGITIM POLITIKASI 

         Aksa Okullari’nda teknoloji ve inovasyon, egitim sürecinin dogal bir parçasi olarak yer almaktadir. Hedefimiz, ögrencilerimizin içinde bulundugumuz çagin ihtiyaçlarina adapte olabilecek bilgi ve becerilere sahip, karsilastigi problemlere farkli bakis açilari ile yenilikçi çözümler gelistirebilen, etkin ve üretken bireyler olarak mezun olmalarini saglamaktir.

          Bilgiye daha kolay erisilmesi ile birlikte internete ve birbirimize sürekli “baglantili” olmanin önemi her geçen gün artmaktadir. Bu baglantilar ancak dogru yönlendirme ile anlamli, üretmeye yönelik, etik ve güvenli olabilir. Teknoloji, ögretmen ve ögrenci arasinda dinamik bir iliski kurulmasini mümkün kilarken isbirligine yönelik ögrenme ortamlarinin olusturulmasini ve ögrenenin kendi hizinda ilerlemesini saglar.

          Bahsedilen hedefler dogrultusunda uzaktan egitim sürecine bakis açimiz ve yaklasimimiz her durumda; zorlu kosullarda dahi sürdürülebilir, paylasilabilir ve yönetilebilir bir içerik ve egitimi tüm paydaslarimiza sunmaktir. Sosyal etkilesimin, gerçek zamanli yüz yüze iletisimin, aninda geri bildirim ve müfredat disi pek çok etkinligin paha biçilemez oldugunun farkindayiz ancak günlük ögrenme rutinini, uzaktan egitim sürecinde de sürdürmeye kararliyiz.

          Bu doküman uzaktan egitim sürecine bakis açimizi yansitmak ve okulumuzun bu konudaki yaklasim, politika ve planlarini paylasmak amaci ile hazirlanmistir.