Hedeflerimiz

                                              Hedeflerimiz;

·         "Yarinlar için güçlü adimlar, bugünden baslar."anlayisiyla ögrencilerimizin anaokulundan baslayarak ilkokul ve ortaokuldaki hem akademik hem kisisel gelisimlerini tamamlamak,

·         Çocuklarimizda var olan üstün nitelikleri her yönüyle açiga çikarmak için gerekli tüm kosullari olusturmak,

·         "Her çocuk essizdir."anlayisiyla farkli zekâ, yetenek, ilgi ve kisilik özelliklerine sahip ögrencilerimizde özgün ve ayricalikli egitim modelimizle tam ögrenmeyi saglamak,

·         Basariyi hedefleyen, ögrenmekten zevk alan, sorgulayabilen, sorularinin cevaplarini arastirabilen ve sosyal çevresiyle uyumlu, duyarli, hosgörülü, özgüveni yüksek, farkliliklarini ortaya koyarak yetenegi ve ilgi alanlari dogrultusunda hareket eden bireyler yetistirmek,

·         “Merak eden çocuk ögrenir.” anlayisiyla ögrencilerimizin ögrenme istegini arastirma ve yaraticiliga dönüstürmek ve projeler üretmelerini saglamaktir.

Yasam pek çok farkli konuda büyüklü küçüklü hedefler için verdigimiz ugraslarla sekillenir. Hedeflerimize ulasmak adina mücadele içerisine gireriz. Kimi zaman hedeflerimizi kendi irademizle seçer kimi zaman mecburi oldugumuz hedefler pesine düseriz. Baskent Örnek Okullari olarak ögrencilerimizin hedeflerini belirlemede akademik anlamda yardimci olarak destekleriz. Ögrencilerimize hayatin gerçekleri arasinda yollarini nasil bulacaklarini, nasil çözüm üretmeleri gerektigini, kisisel gelismelerini destekleyerek ögretmekteyiz.

Özümseyerek ögrenme bir ögrenme stilidir. Ögrenme stili, bir sey, yaparken ne kadar zeki oldugunuz ya da hangi becerilerle konuyu ögrendiginizle ilgili degildir. Bir seyi yaparken ve yeni bir bilgiyi ögrenirken beyninizin nasil daha etkili bir sekilde çalistigi ile ilgilidir. Baska bir degisle;
        Ögrenenlerin, “ne ögrendikleri” ile ilgili degil   “nasil ögrenmeyi ” tercih ettikleri ile ilgilidir. Biz Baskent Örnek Okullari olarak ögrencilerimize  “nasil ögrenmeleri” gerektigini anlatiyoruz ve özümseyerek ögrenme denilen anlayarak, kavrayarak, yaparak, düsünerek, hissederek, izleyerek ögrenmelerini sagliyoruz.

      Degisen ve gelisen dünyada birey davranislarindaki degisiklikleri kalici hale getirmek, gelismelere ayak uydurabilen çagin beklentilerine cevap verebilen, arastiran, sorgulayan ve kendini gelistirmis, özgüven duygusu gelismis bireyler yetistirmek ancak egitimle mümkün olmaktadir. Egitim ile ilgili yapilan çalismalarda genel amaci ögrenci basarisidir.

         Günümüz egitim sisteminde ögrenenler arastiran, sorgulayan, yaparak yasayarak ögrenen ve ögrendigi becerileri içsellestirip öznel anlamlandirmalar olusturan bireyler haline getirilmeye çalismaktadir. Ögrenme ögretme etkinliklerinde bilgi ve iletisim teknoloji kullanimi kalici ve etkili ögrenmelere olanak saglar.  Ögrenme ortami, farkli ve ilginç ögrenme etkinlikleri içeren egitsel yazilimlar, oyun tabanli ögrenme ortamlari web tabanli ögrenme ortamlari kullanilarak Baskent Örnek Okullarinda zenginlestirilmistir. Bu sayede ögrencilerin dikkati, motivasyonu ve ders basarisi arttirilmaktadir.
         Baskent Örnek Okullarinda her kademede müfredat kapsaminda uygun planlamalar yapilarak, akilli tahtalarda web tabanli ögrenme ortamlari kullanilarak, ögrenme- ögretme süreçleri zenginlestirilerek kalici hale getirilmektedir.

Egitim sistemini toplumun diger alanlarindaki degisimlerden bagimsiz düsünmek mümkün degildir. Ögrencileri çagin kosullarina ve toplumun ihtiyaçlarina göre yetistirmek okullardan beklenen temel görevdir. Okulun varlik nedeni, ögrenciler olduguna göre egitim sisteminde yapilacak dönüsüm, ögrencilerin daha iyi ögrenmelerine yardimci olmayi amaçlamalidir. Biz Baskent Örnek Okullari olarak bilgi toplumunda ögrencilerin düsünce üretmeyi, nedensel düsünmeyi ve zihinlerini kullanmayi ögrenerek okulumuzdan mezun olmasini hedeflemekteyiz.
        Okulumuza düsen; Ögrencilerimize ögrenme olanaklari sunmaktir. Onlari zihinlerini zorlayici etkilere hazirlamaktir.
Bu tür etkinliklerin genel özellikleri

  • Zihinsel Açidan Zorlayan
  • Düsünmeye Iten
  • Neden-Sonuç Iliskisi Kurduran
  • Fikir ve Olgulari Degisik Biçimlerde Iliskilendiren
  • Toplumsal Degerlerin Önemini Vurgulayan olmasidir.

        Bu özellikler ile ögrencilerin aktif olarak zihinlerini kullanabildigi, derse katildigi, kendini her ortamda ifade edebildigi, ögrenci merkezli egitimler ile yapilabilmektedir.

  Ilkögretimin birinci dönemi, bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelisim açisindan kritik bir dönem olup bireylerin kendini ve çevresini tanimasi açisindan en önemli gelisme bu dönemde gerçeklesmektedir. Ilkögretim hedefi, bireylere temel egitim vermek yani toplumda vatandas olarak bütün bireylerin sahip olmasi gereken ortak ve zorunlu davranislari kazanmaktadir.
        Egitimin amaci, çocuklarin egitim sürecinden en iyi sekilde faydalanmasini saglamaktir. Ancak okullarda uygulanan geleneksel yöntem her ögrencide ayni etkiyi yaratmamaktadir. Bu nedenle Baskent Örnek Okullari olarak biz ögrencilerin zihinsel, duygusal, fiziksel, sosyal ve ruhsal gelisimlerini dikkate alarak anasinifindan ilkögretime, ortaögretimden liseye kadar her kademede ögrenciye yönelik yönlendirme ile egitim vermekteyiz.
        Ögretmen egitimci kimliginin yani sira ögrenciye ilgi ve sevgi veren, yönlendiren, güdüleyip basarisini destekleyen, toplum içinde kabul gören bireyler olarak yetistirilmesine katki saglayan kisilerdir. Farabi’ye göre egitimin amaci mutlulugu bulmak ve bireyi topluma yararli hale getirmektir. Bu degerli görev sinif ögretmenlerinin emeklerinin sonucu da basariya ulasacaktir. Farabi ögretmenler için,  “Her insanin baskasina yol gösterme özelligi yoktur.” Derken bir kisinin zihinsel ve duygusal gelisimde ögretmenin rolünü vurgulamaktadir.