YABANCI DIL EGITIMI

Aksa Kolejinde Ingilizce Egitimi

  “Konusturan Ingilizce”  Ingilizce okuyor, yaziyor ve konusuyorum.

·         Aksa’da Ingilizce egitimi, Anasinifindan itibaren Common European Framework(CEFR) – Avrupa Ortak Dil Kriterlerine paralel hedefler belirlenmektedir.

·        
Ingilizce egitimimiz yasayarak ögrenme temeline dayaniyor ve anaokulundan itibaren egitim sisteminin içinde yer aliyor. Ögrencilerimiz Ingilizceyi ana dillerinden sonra kendilerini en rahat ifade ettikleri dil olacak sekilde ögreniyorlar. 

·         Dil ögretimi, fiziksel aktiviteleri de içeriyor. Ögrenciler bedensel aktivitelerle birlikte; yabanci dille baglantili sarki söyleme, taklit yapma, rol oynama aktiviteleri ile uygulamali olarak egitimler alirlar.

 

·         Derslerimiz de ögrenci merkezli bir yaklasimla drama, müzik, diyalog, oyun, grup çalismasi(group work), ikili çalisma (pair work) gibi iletisimi destekleyen etkinlikler düzenlenmekte proje; ve performans ödevleriyle ögrencinin dili kullanmasini tesvik edecek dogal ortamlar olusturulmaktadir 

·        Tüm haftaya yayilan Ingilizce LGS Hazirlik programinda ögrenciler sinav içerigi, soru çözümü, konu anlatimi, test teknigi, sinav taktikleri ve zaman yönetimi konularinda destek alirlar.

 

·         Sene basinda yapilan EPT (English Placement Test- Ingilizce Yerlestirme Sinavi) sinaviyla ögrencilerin Okuma (Reading) -Yazma (Writing) –Konusma (Speaking) –Dinleme (Listening) ve dilbilgisi (grammer)  seviyeleri tespit edilerek ögrencilere seviyelerine en uygun egitim verilir (5.-8. sinif arasi.)

OKULUMUZDA YAPILAN INGILIZCE ETKINLIKLER

·         Ingilizce bilgi yarismasi

·         Ingilizce okudugunu anlama çalismasi

·         Haftanin / ayin ögrencilerine sertifika·Cambridge ESOL sinavlarina hairlik

·         IngilizceKulüpler ; Ingilizce Oyun Kulübü, Pratik Ingilizce Kulübü , Ingilizce Yayin Kulübü

·         Haftalik çalisma kagitlari (worksheets)

Ögrencilerimizin çagin gereklerine uygun, donanimli bireyler olarak yetismelerini, zihinsel yetenekleri ve iletisim becerilerini gelistirmelerini saglamak ikinci yabanci dil egitimine baslanmaktadir.Ilkokul birinci siniftan itibaren Ingilizce ve Almanca egitimiyle ögrencilerimizin küçük yastan itibaren dil becerisini kazanmasini hedefliyoruz.

 

Bu bilgilerin isiginda, Ingilizce derslerini düzenli takip etmesi halinde 8. siniftan mezun olan bir ögrencimizin B1 düzeyinde dil becerilerini rahatlikla kullanabilmesi öngörülmektedir: 

BECERILER 

B1

DINLEME

Is, okul, bos zaman vb. ortamlarda sürekli karsilasilan bildik konulardaki net, standart konusmanin ana hatlarini anlayabilirim. Güncel olaylar ya da kisisel ilgi alanima giren konularla ilgili radyo ve televizyon programlarinin çogunun ana hatlarini yavas ve net oldugunda anlayabilirim.

OKUMA

Meslekle ilgili ya da günlük dilde en sik kullanilan sözcükleri içeren metinleri anlayabilirim. Kisisel mektuplarda belirtilen olay, duygu ve dilekleri anlayabilirim.

KARSILIKLI KONUSMA  

Dilin konusuldugu ülkede seyahat ederken ortaya çikabilecek bir çok durumla basa çikabilirim. Bildik, ilgi alanima giren ya da günlük yasamla ilgili (Örnegin; aile, hobi, is, yolculuk ve güncel olaylar gibi) konularda hazirlik yapmadan konusmalara katilabilirim.

  SÖZLÜ ANLATIM

Deneyimlerimi, hayallerimi, umutlarimi, isteklerimi ve olaylari betimlemek için çesitli kaliplari yalin bir yoldan birbirine baglayabilirim. Düsünce ve planlara iliskin açiklamalari ve nedenleri kisaca siralayabilirim. Bir öyküyü anlatabilirim, bir kitap ya da filmin konusunu aktarabilirim ve izlenimlerimi belirtebilirim.

YAZILI ANLATIM

Bildik ya da ilgi alanima giren konularla baglantili bir metin yazabilirim. Deneyim ve izlenimlerimi betimleyen kisisel mektuplar yazabilirim.